Отношението на потребителите към ГМ храни се основава на разбирането им на науката зад тях

Психолози и биолози от Университета на Рочестър, Университета в Амстердам и Университета в Кардиф проведоха проучване, за да отговорят на въпроса „Дали потребителите ще консумират генетично модифицирани храни, ако разберат науката зад тях?“ Резултатът от тяхното проучване, публикувано в  списание „Journal of Environmental Psychology“, показва, че отговорът е „да“.

Учените са изследвали различни фактори, които могат да повлияят на нагласите на потребителите към ГМ храни и са открили, че знанията им за ГМ храни са най-важният определящ фактор. Той е над 19 пъти по-значим от други фактори като социално-икономически статус, раса, образование, възраст и пол. Изследването показа, че специфичните познания за генетично модифицираните храни са независими от общите научни познания на дадено лице. Проучването е проведено в първо в САЩ, след което е повторено във Великобритания и Холандия.

За да да преодолеят липсата на познание, учените проведоха петседмично обучение на 231 студенти в САЩ на основите на ГМ технологията. Проучването показва, че след изучаването на науката за ГМ технологията, отговарящите са имали по-положително отношение към ГМ храни, по-голяма готовност да ги ядат и понижено възприемане на ГМ храни като рискови.

McPhetres et al (2019) Modifying attitudes about modified foods: Increased knowledge leads to more positive attitudes. Journal of Environmental Psychology 64: 21-29. https://doi.org/10.1016/j.jenvp.2019.04.012

Source: Crop Biotech Update

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPrint this page